Одною з проблем сучасності є невідповідність потреб
членів суспільства у рівні освіти для комфортного та конкурентоспроможного
існування і можливостей закладів освіти щодо їх надання. Не можливо не
зазначити, що потреби кожної особистості у рівні освіти та можливості такий
рівень набути теж знаходяться у конфлікті.
Причиною цих конфліктів є фізичні та психологічні
обмеження людини, регламент роботи навчальних закладів, форми та методи набуття
знань, умінь та навичок.
Вузька профілізація значно зменшує можливості кожного
щодо самореалізації. У наш час стрімких змін технологій деверсифікація знань
забезпечує гарантований мінімум для виживання.
Отже, країни, що йдуть шляхом підвищення якості освіти
через зменшення кількості обов’язкових освітніх напрямів(вузької профілізації) наражають
своїх громадян на небезпеку бути не затребуваними і поповнити лави безробітних.
Особливо гостро проблема набуття якісної освіти постає
для людей з особливими освітніми потребами. З одного боку, як найбільш вразлива
категорія населення, особи з фізичними та психічними вадами мають бути
висококваліфікованими фахівцями для гарантованого успішного існування. Та стати
такими фахівцями їм значно складніше, зважаючи на об’єктивні
перешкоди. Не завжди стан здоров’я дозволяє відвідувати масову
загальноосвітню школу. Таким чином, учні з особливими
потребами навчаються у інклюзивних класах, де відчувають значне перевантаження,
пов’язане
з їх
вадами, або навчаються у спеціалізованих освітніх закладах, де
позбавлені повноцінної соціалізації, навичок спілкування з учнями категорії
«норма», часто обмежені у деверсифікації освітніх послуг, а внаслідок цього не
мають повноцінної змоги влаштування у майбутньому.
Таким чином
констатуємо:
ü Складність для сприйняття та кількість необхідних знань
для підтримки належного рівня існування цивілізації в цілому і кожної
особистості з кожним днем зростає, та, одночасно,є фізичні та часові обмеження щодо
їх набуття.
ü Зменшуючи навантаження на учнів шляхом зменшення
кількості предметів ми наражаємо їх на небезпеку у майбутньому стати
безробітним та не конкурентоспроможним.
ü Під час навчання ніхто не знає які саме знання він
потребуватиме у майбутньому.
ü Значна частина навчальних матеріалів є складною для
сприйняття, а улаштування закладів освіти не дозволяє забезпечити належний
рівень практичного відпрацювання отриманих знань.
Які можливі шляхи
розв’язання даних проблем?
1.
Удосконалення
організацій, що надають освітні послуги. Їх технічна модернізація, розширення
часових діапазонів їх активної роботи, створення умов для динамічної
трансформації груп учнів, підвищення мобільності та варіативності навчальних
програм.
2.
Створення освітніх
просторів відкритого типу, у яких всі бажаючі матимуть змогу добирати,
поглиблювати та відпрацьовувати необхідні знання.
3.
Модернізувати форми
та методи навчання щодо зменшення фізичного, фізіологічного та психологічного
навантаження під час засвоєння знань.
4.
Зміщення акцентів
від примусу до мотивації та зацікавлення.
5.
Створення
навчальних та розвивальних середовищ комфортних для учнів з психічними та
фізичними вадами, менш залежних від дієздатності окремих органів.
Висновок наявною проблемою є розробка та створення інноваційних
форм та методів навчання, заснованих на сучасних комп’ютерних технологіях у
поєднанні з інноваційними освітніми утвореннями. Такими утвореннями можуть бути
дистанційні системи навчання, віртуальні освітні середовища. Перевагою
віртуальних комп’ютерних форм є можливість доступу до них у зручний для учня
час, можливість вільного формування індивідуального освітнього маршруту,
відсутність потреби у «живому» постійному супроводі навчальної діяльності.
Комп’ютерні технології мають значні можливості щодо
реалізації дидактичних навчальних завдань при посиленому мотиваційному
компоненті, яскравості, наочності, інтерактивності.
Основою таких середовищ стають електронні навчальні
ресурси. Саме вони визначають інноваційність, повноту, ефективність роботи
віртуального середовища. Чим більше цікавих ресурсів ми створимо, тим
ефективніше працюватиме віртуальне середовище.
Комментариев нет:
Отправить комментарий